Wyszukaj informacje, które Cię interesują

Wyszukaj Przekierowuje do wyników wyszukiwarki

Strona internetowa wykonana w ramach operacji pn „Ekologia-Informacja-Promocja dla rozwoju Turystyki w Gminie Stawiguda” mająca na celu poprawę atrakcyjności turystycznej poprzez stworzenie strony internetowej, broszur informacyjnych, zorganizowanie spotkań informacyjnych oraz stworzenie filmów z tych spotkań informujących i promujących szeroko pojęte zachowania proekologiczne współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Zwiń informację

Azbest

Sprawozdanie z realizacji zadania pn.Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stawiguda2019

Sprawozdanie w ramach umowy nr 00159/19/14112/OZ-LZ/D z dnia 02-10-2019 r.

logotypy związane z projektem

Zadanie pn.: Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stawiguda polegało na demontażu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest oraz na zbieraniu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.

  • Łączny koszt zadania wyniósł 18.961,02 zł
  • w tym: kwota dofinansowania z WFOŚiGW w Olsztynie 2.654,54 zł
  • kwota dofinansowania z NFOŚiGW  3.792,20 zł
  • środki własne  12.514,28 zł

Zadaniem objęto 21 nieruchomości leżących na terenie Gminy Stawiguda. Masa unieszkodliwionych odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wyniosła łącznie 33,570 Mg, w tym masa odpadów zdemontowanych, odebranych, przetransportowanych i unieszkodliwionych wyniosła 15,430 Mg, a masa odpadów odebranych, przetransportowanych i unieszkodliwionych wyniosła 18,140 Mg.

Demontażem, transportem i unieszkodliwieniem materiałów niebezpiecznych zawierających azbest zajmowała się firma P.H.U. US-KOM Robert Kołodziejski z siedzibą  ul. Żabia 5 09-500 Gostyń, która została wybrana w ramach procedury udzielania zamówień publicznych.

Właściciele nieruchomości zostali poinformowani o otrzymaniu dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie www.wfosigw.olsztyn.pl i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej https://www.nfosigw.gov.pl/.

Na etapie składania wniosków o dofinansowanie masa podanych do utylizacji wyrobów zawierających azbest była większa niż rzeczywista masa unieszkodliwionych wyrobów. W trakcie realizacji zadania część wnioskodawców, których wnioski zakwalifikowały się na dofinansowanie zrezygnowała z powodu braku środków finansowych na wykonanie nowych pokryć dachowych, a w ich miejsce uwzględniono wnioski innych wnioskodawców zainteresowanych unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest.

Efekt rzeczowy zadania poprzez likwidację wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie gminy Stawiguda został osiągnięty.

Efekt ekologiczny zadania:

Unieszkodliwiono łącznie 33,570 Mg odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.

Promocja zadania:

Informację o otrzymanym dofinansowaniu oraz logo WFOŚiGW w Olsztynie i NFOŚiGW umieszczono na stronie internetowej www.stawiguda.pl, na stronie bip.stawiguda.pl (zakładka Gospodarka odpadami – Azbest), na portalu Facebook Gminy Stawiguda.

Sprawozdanie 2019

USUWAMY AZBEST –   KAMPANIA 2018

Gmina Stawiguda kolejny już raz zamierza przystąpić do konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie, na dofinansowanie działań związanych z bezpiecznym usuwaniem i utylizacją wyrobów zawierających azbest.

Osoby chcące pozbyć się wyrobów zawierających azbest z swoich nieruchomości w 2018 roku powinny złożyć w Urzędzie Gminy Stawiguda, w terminie do 28 lutego br. stosowny wniosek wraz z załącznikami.  

Dofinansowanie można uzyskać na następujące działania:

  1. demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest;
  2. zbieranie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest, wcześniej zdjętych z obiektów i składowanych na terenie nieruchomości (luz).

Dofinansowanie nie obejmuje kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych i innych elementów budowlanych.

Po ustaleniu listy osób ubiegających się o dofinansowanie Gmina Stawiguda wystąpi do WFOŚiGW w Olsztynie o przyznanie dotacji. Wyboru wykonawcy prac związanych z utylizacją wyrobów zawierających azbest dokona Gmina zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Realizacja przedsięwzięcia będzie możliwa tylko w przypadku pozyskania środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Olsztynie.

Przedsięwzięcia będą współfinansowane następująco:

  • 84% kosztów pochodzących ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie,
  • 6% kosztów pochodzących ze środków Gminy Stawiguda,
  • 10% kosztów przedsięwzięcia pokrywa wnioskodawca nieruchomości, na której mają być wykonywane prace przewidziane dofinansowaniem.

Regulamin udzielenia dotacji oraz formularz wniosku dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.stawiguda.pl/, zakładka Gospodarka odpadami, podzakładka Azbest lub w siedzibie Urzędu Gminy Stawiguda w Referacie Ochrony Środowiska i Promocji pok. 12. Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Referatu Ochrony Środowiska i Promocji, tel. 89 512-69-31 lub 89 512-69-30

Wzór wniosku

Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stawiguda w roku 2017

Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stawiguda w roku 2017. Dobiegła końca tegoroczna akcja Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Stawiguda. Mieszkańcy, którzy wystąpili do Wójta Gminy Stawiguda z wnioskiem, mogli skorzystać z dofinansowania na demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest.

Z terenu Gminy Stawiguda usunięto 15.719,01 m2 (tj.: 172,909 Mg) wyrobów azbestowych z 51 nieruchomości.

Sprawozdanie 2017

Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stawiguda w roku 2016

Dobiegła końca tegoroczna akcja Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Stawiguda. Mieszkańcy, którzy wystąpili do Wójta Gminy Stawiguda z wnioskiem, mogli skorzystać z dofinansowania na demontaż, transport i utylizację pokrycia dachowego lub innych wyrobów zawierających azbest

Akcja była realizowana w ramach zadania „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stawiguda”, które było  dofinansowywane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie w ramach programu dotacyjnego Ochrona powierzchni ziemi – Usuwanie azbestu.

 Zadanie polegało na: 

  • demontażu i zabezpieczeniu pokrycia dachowego lub innych wyrobów zawierających azbest,
  • transporcie odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia,
  • unieszkodliwieniu poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.

Z terenu Gminy Stawiguda usunięto 2915 m2 (tj.: 50,158 Mg) wyrobów azbestowych z 25 nieruchomości. 

Sprawozdanie 2016

Usuwania wyrobów zawierających azbest 

Dobiegła końca tegoroczna akcja Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Stawiguda. Mieszkańcy, którzy wystąpili do Wójta Gminy Stawiguda z wnioskiem, mogli skorzystać z dofinansowania na demontaż, transport i utylizację pokrycia dachowego lub innych wyrobów zawierających azbest

Dobiegła końca tegoroczna akcja Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Stawiguda. Mieszkańcy, którzy wystąpili do Wójta Gminy Stawiguda z wnioskiem, mogli skorzystać z dofinansowania na demontaż, transport i utylizację pokrycia dachowego lub innych wyrobów zawierających azbest. Akcja była realizowana w ramach zadania „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stawiguda”, które było  dofinansowywane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego pn. „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne, Część II – Usuwanie wyrobów zawierających azbest” oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

 Zadanie polegało na:

  • demontażu i zabezpieczeniu pokrycia dachowego lub innych wyrobów zawierających azbest,
  • transporcie odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia,
  • unieszkodliwieniu poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.

Z terenu Gminy Stawiguda usunięto 2.143,73 m2 (tj.: 23,581 Mg) wyrobów azbestowych z 10 nieruchomości.

Sprawozdanie 2015